Rola zajęć z doradztwa zawodowego w gimnazjum

Autor

  • ELŻBIETA SAŁATA Doktor habilitowany profesor UTH, Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu, Wydział Filologiczno-Pedagogiczny, Katedra Pedagogiki i Psychologii, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.30

Słowa kluczowe:

młodzież gimnazjalna, doradztwo zawodowe, doradca zawodowy

Abstrakt

Młodzież, wybierając szkołę ponadgimnazjalną, powinna określić swoje zainteresowania, pa-sje i predyspozycje. W gimnazjach nie ma regularnych zajęć z doradztwa zawodowego. Są to zajęcia dodatkowe lub prowadzone w ramach lekcji wychowawczej. Doradcy w wyznaczonych dniach i godzinach pełnią dyżury. Uczniowie mogą z własnej inicjatywy korzystać ze wsparcia lub porady doradczej. Doradcy prowadzą zajęcia na temat poznania siebie czy klasyfikacji zawodów. W ramach zajęć z doradztwa zawodowego organizowane są spotkania gimnazjalistów z uczniami szkół ponadgimnazjalnych. Celem opracowania jest określenia roli zajęć z doradztwa zawodowe-go w gimnazjum.

Opublikowane

2017-12-15

Jak cytować

SAŁATA, E. (2017). Rola zajęć z doradztwa zawodowego w gimnazjum. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 236–244. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.30

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION