Znaczenie algorytmu dydaktycznego w projektowaniu multimedialnych programów dydaktycznych

Autor

  • Waldemar LIB

DOI:

https://doi.org/2080-9069

Słowa kluczowe:

algorytm, algorytm dydaktyczny, multimedialny program

Abstrakt

Komputerowe programy prezentacyjne oraz łatwe w obsłudze edytory języków programowania stworzyły nauczycielom nieograniczone moŜliwości projektowania i wykonywania własnych opracowań metodycznych opartych na technologiach informatycznych i informacyjnych. Jak wielkie znaczenie cywilizacyjne wywarło upowszechnienie się hiperteksu wyjaśnia szerzej W. Furmanek w opracowaniu Cywilizacyjne i osobowe znaczenie hipertekstu [2008]. W artykule poruszana jest problematyka związana z projektowaniem multimedialnych programów dydaktycznych. To na etapie projektowania podejmowane są decyzje dotyczące struktury programu dydaktycznego, sposobu prezentowania treści kształcenia, ich układu metodycznego, doboru mediów słuŜących do przekazywania i sprawdzania nowo nabytych wiadomości. Często konsekwencją ustalenia struktury multimedialnego programu dydaktycznego i zastosowania określonych mediów jest wybór technologii informatycznych słuŜących do jego realizacji.

Opublikowane

2012-12-15

Jak cytować

LIB, W. (2012). Znaczenie algorytmu dydaktycznego w projektowaniu multimedialnych programów dydaktycznych. Journal of Education, Technology and Computer Science, (2), 173–181. https://doi.org/2080-9069

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION

Inne teksty tego samego autora

<< < 1 2 3 4 5 6 > >>