Smartfonizacja edukacji – szanse i bariery

Autor

  • EMILIA MUSIAŁ Doktor, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Wydział Pedagogiczny, Instytut Bezpieczeństwa i Edukacji Obywatelskiej, Katedra Kultury Informacyjnej i Zarządzania Informacją, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.33

Słowa kluczowe:

smartfon, smartfonizacja, smartfonizacja edukacji

Abstrakt

Smartfony znalazły zastosowanie w różnych dziedzinach życia człowieka. Trend ten powinny podjąć także szkoły jako wyzwanie rzucone im przez świat technologii. W rozwiązaniach mobilnych mogą one upatrywać szansy na efektywny dialog ucznia/studenta ze szkolnym lub uczelnianym ekosystemem i budowanie wizerunku instytucji, które idą z duchem czasu. Dlatego zamiast zakazywać w szkołach używania smartfonów, warto wdrożyć działania zmierzające do ich wykorzystania jako narzędzia edukacyjnego w określonym celu, nie zapominając o tym, iż mogą także uzależniać. Konieczna jest zatem edukacja, abyśmy używali tych urządzeń bardziej rozumnie.

Opublikowane

2018-09-30

Jak cytować

MUSIAŁ, E. (2018). Smartfonizacja edukacji – szanse i bariery. Journal of Education, Technology and Computer Science, 25(3), 233–238. https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.33

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION