Kontrowersje wobec stanu flow w edukacji

Autor

  • . . .

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.37

Słowa kluczowe:

uczeń, edukacja, aktywność, motywacja, flow, proces poznawczy, działanie

Abstrakt

W okresie, kiedy dziecko przekracza próg przedszkola i szkoły, dominujące znaczenie zaczyna mieć formalna edukacja. Uczenie się zostaje ograniczone ramami programowymi i jest usankcjono-wane obowiązkiem. W tych warunkach nie dostarcza jednak satysfakcji i związane jest z wysiłkiem poznawczym. W formalnej edukacji strategicznego znaczenia nabierają zatem techniki motywowania ucznia do podejmowania trudu uczenia się. W artykule mówiono zagadnienie motywowania i jego roli w procesie kształcenia. Główną uwagę skupiono na skondensowanej wewnętrznej motywacji prowadzącej do osiągania stanu flow. W prezentowanym refleksyjno-analitycznym artykule podjęto próbę wyjaśnienia problemu: jakie są możliwości i warunki osiągania przez ucznia stanu flow w procesie edukacyjnym oraz czy to autoteliczne doświadczenie ma wartość dydaktyczną?

Opublikowane

2018-03-30

Jak cytować

., . (2018). Kontrowersje wobec stanu flow w edukacji. Journal of Education, Technology and Computer Science, 23(1), 277–285. https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.37

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION