Statystyczna ocena zmian w szkolnictwie wyższym w Polsce w latach 1999–2013
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2015.3.18Słowa kluczowe:
szkolnictwo wyższe, wskaźniki szkolnictwa wyższego, społeczeństwo wiedzyAbstrakt
Celem artykułu jest ocena sektora szkolnictwa wyższego w Polsce w latach 1999–2013 oraz wskazanie kierunków jego zmian. Ocenie poddano następujące wskaźniki charakteryzujące sektor szkolnictwa wyższego: liczbę szkół wyższych, liczbę studentów i ich strukturę, kadrę akademicką, najbardziej popularne kierunki kształcenia oraz uczelnie wyższe.
Downloads
Bibliografia
Białynicki-Birula P., Tendencje zmian w szkolnictwie wyższym, „Wiadomości Statystyczne” 2011, nr 1.
Dziewulak D., Szkolnictwo wyższe w świetle raportów edukacyjnych, „Studia BAS” 2013, nr 3(35).
Hut P., Jaroszewska E., Studenci zagraniczni w Polsce na tle migracji edukacyjnych na świecie, http://www.isp.org.pl/uploads/pdf/772873926.pdf (dostęp: 10.06.2015).
Kraśniewski A., Proces boloński. Dokąd zmierza europejskie szkolnictwo wyższe, Warszawa 2006.
Matkowska M., Sytuacja studentów cudzoziemców w Polsce, „Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania”, nr 1, www.wneiz.pl/nauka_wneiz/sip/sip18–2010/SiP–18–6.pdf (dostęp: 12.06.2015).
Rębisz S., Szkolnictwo wyższe Europy Środkowowschodniej w okresie transformacji systemowej, przykład Słowacji, Ukrainy, Węgier i Polski, Wyd. Max-Druk, Rzeszów 2008.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 listopada 2011 r. w sprawie Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego, DzU 2011, nr 253.
Szkoły wyższe i ich finanse w 2013 roku, GUS, Warszawa 2014.
Ustawa z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym, DzU 1990, nr 65.
Ustawa z dnia 27 czerwca 1997 r. o wyższych szkołach zawodowych, DzU 1997, nr 96.
Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym, DzU 2005, nr 164.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.