Polityka konsumencka Unii Europejskiej wobec alternatywnych sposobów pozasądowego rozwiązywania konfiktów konsumenckich. Zarys problematyki
DOI:
https://doi.org/10.15584/polispol.2023.4.17Słowa kluczowe:
Dochodzenie roszczeń, konflikty, konsument, polityka konsumencka, Unia EuropejskaAbstrakt
Nadrzędnym celem artykułu jest analiza polityki konsumenckiej Unii Europejskiej wobec alternatywnych sposobów rozwiązywania konfliktów konsumenckich. W publikacji dokonano szczegółowej analizy pod kątem polubownego rozwiązywania konfliktów konsumenckich z przedsiębiorcami w strategii polityki konsumenckiej Unii Europejskiej, od 1992 roku do współczesności. Wskazano również na perspektywę rozwoju tego rodzaju sposobów rozstrzygania sporów. Rozwiązywanie konfliktów konsumenckich w sposób polubowny stanowi ważny aspekt unijnej polityki konsumenckiej. Podstawowym ich narzędziem rozwoju jest tworzone prawodawstwo w tym zakresie, jak również szeroka działalność informacyjno-edukacyjna o jego efektywności.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2024 Polityka i Społeczeństwo
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.