Szymon Holownia - the celebrity politician

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15584/polispol.2024.3.20

Keywords:

Szymon Hołownia, celebritization, politics, image

Abstract

The study analysed Szymon Hołownia's image and identified the celebrity aspects of the politician's activities, thus proving the thesis that Szymon Hołownia is an example of a political celebrity who uses celebrity techniques to maximise his political gain. The study used a qualitative strategy with the following research methods: the method of analysing the content of source documentation together with an analysis of the literature on the subject and a case study illustrating the celebrity aspects of Szymon Hołownia's activities. The study can be introduction to in-depth theoretical reflections on the progressive celebritization of politics and empirical considerations showing the effectiveness of specific celebrity techniques.

Author Biography

Kamil Wroński, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej

Autor jestem absolwentem Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na UMCS (studia magisterskie i licencjackie) oraz politologii (studia licencjackie). Autor 1 października 2022 roku realizuje doktorat w Katedrze Komunikacji Politycznej na Wydziale Politologii i Dziennikarstwa UMCS. Tytuł doktoratu to: Komunikowanie polityczne partii Konfederacja Wolność i Niepodległość w serwisie YouTube w latach 2019-2023. Jego zainteresowania badawcze dotyczą: fake newsów, sztucznej inteligencji oraz komunikacji politycznej.

Published

2024-09-27

How to Cite

Wroński, K. (2024). Szymon Holownia - the celebrity politician . Studies in Politics and Society, 22(3), 299–310. https://doi.org/10.15584/polispol.2024.3.20

Issue

Section

Articles