Szymon Hołownia – celebrytyzacja polityka

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/polispol.2024.3.20

Słowa kluczowe:

Szymon Hołownia, celebrytyzacja, polityka, wizerunek

Abstrakt

W pracy dokonano analizy wizerunku Szymona Hołowni oraz zidentyfikowano celebryckich aspektów działalności polityka, co pozwoliło udowodnić tezę, że Szymon Hołownia jest przykładem celebryty politycznego, który korzysta z technik celebrytyzacji, aby maksymalizować polityczne zyski. W badaniu zastosowano strategię jakościową wraz z następującymi metodami badawczymi: metodą analizy zawartości dokumentacji źródłowej wraz z analizą literatury przedmiotu oraz case study, mający pokazać celebryckie aspekty działalności Szymona Hołowni. Badanie może być wstępem do pogłębionych rozważań teoretycznych na temat postępującej celebrytyzacji polityki oraz rozważań empirycznych, pokazujących skuteczność konkretnych technik celebrytyzacji.

Biogram autora

Kamil Wroński - Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej

Autor jestem absolwentem Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na UMCS (studia magisterskie i licencjackie) oraz politologii (studia licencjackie). Autor 1 października 2022 roku realizuje doktorat w Katedrze Komunikacji Politycznej na Wydziale Politologii i Dziennikarstwa UMCS. Tytuł doktoratu to: Komunikowanie polityczne partii Konfederacja Wolność i Niepodległość w serwisie YouTube w latach 2019-2023. Jego zainteresowania badawcze dotyczą: fake newsów, sztucznej inteligencji oraz komunikacji politycznej.

Pobrania

Opublikowane

2024-09-27

Jak cytować

Wroński, K. (2024). Szymon Hołownia – celebrytyzacja polityka. Polityka I Społeczeństwo, 22(3), 299–310. https://doi.org/10.15584/polispol.2024.3.20

Numer

Dział

Artykuły