Polskie szkoły w czasie „pierwszej fali” pandemii coronawirusa SARS-COV-2
DOI:
https://doi.org/10.15584/di.2021.16.10Słowa kluczowe:
pandemia, koronawirus, szkoła, nauczanie, e-learningAbstrakt
Artykuł przedstawia wybiórczy przegląd badań na temat nauczania zdalnego w polskich szkołach w początkach pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. W ramach wprowadzenia opisano istotę e-learningu, w tym jego formy, wady i zalety. W dalszej części przytoczono wyniki raportów przedstawiających sposób wykorzystywania narzędzi i technik nauki zdalnej przez nauczycieli w semestrze letnim roku szkolnego 2019/2020 oraz przedstawiono obawy pedagogów związane z nauczaniem prowadzonym przez Internet. Omówiono także dane na temat zachowania uczniów w trakcie nauki na odległość, które pokazują, iż część z nich zamiast uczestniczyć w zajęciach, spędzała czas na portalach społecznościowych, grała w komputerowe gry lub przeglądała zasoby Internetu w celach niezwiązanych z lekcjami.Pobrania
Opublikowane
2021-12-15
Jak cytować
Garwol, K. (2021). Polskie szkoły w czasie „pierwszej fali” pandemii coronawirusa SARS-COV-2. Dydaktyka Informatyki, 16, 99–112. https://doi.org/10.15584/di.2021.16.10
Numer
Dział
TIK A EDUKACJA