Platformy e-learningowe – serwis internetowy o profilu dydaktycznym

Autor

  • Agnieszka Molga Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu

DOI:

https://doi.org/10.15584/di.2015.10.16

Słowa kluczowe:

Internet, nauczanie, kurs, komunikacja, e-learning, komputer, on-line

Abstrakt

W ostatniej dekadzie nastąpił gwałtowny wzrost wykorzystania mikrokomputerów, co w połą-czeniu z upowszechnieniem się łączności on-line doprowadziło do wyłonienia się zupełnie nowej możliwości kształcenia – nauczania na odległość, czyli prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy osoby uczące się i nauczyciele nie znajdują się w tym samym miejscu, stosując do przekazywania informacji współczesne technologie komunikacyjne. Rozwój techniki przyczy-nił się do szukania mobilnych form kształcenia, czyli e-learningu. Tłumacząc na język polski, to nic innego jak: kształcenie na odległość, e-nauczanie czy nauczanie on-line. W artykule przedsta-wiona zostanie definicja platform edukacyjnych stosowanych na płaszczyźnie edukacyjnej, jako serwis internetowy o profilu dydaktycznym.

Pobrania

Opublikowane

2015-12-15

Jak cytować

Molga, A. (2015). Platformy e-learningowe – serwis internetowy o profilu dydaktycznym. Dydaktyka Informatyki, 10, 140–146. https://doi.org/10.15584/di.2015.10.16

Numer

Dział

TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE W EDUKACJI