E-materiały dydaktyczne – wyzwania merytoryczne i organizacyjne
DOI:
https://doi.org/10.15584/di.2016.11.8Słowa kluczowe:
e-książki, multimedia, dydaktyka, system edukacjiAbstrakt
W artykule przedstawiono problemy związane z wdrażaniem do polskiego systemu oświaty e-materiałów dydaktycznych. Podjęto próbę klasyfikacji e-materiałów dydaktycznych. Przedstawiono stan obecny i plany związane z rolą tych materiałów w polskim szkolnictwie. Przeanalizowano problemy merytoryczne i organizacyjne, jakie występują w czasie realizacji powyższego zadania. Zwrócono uwagę, na przykładzie nauczania informatyki i technologii informacyjnych, na rolę, jaką mogą odegrać e-materiały dydaktyczne w nauczaniu przedmiotów, których treści merytoryczne ulegają szybkim zmianom. Wskazano na postępujący proces wykorzystywania przez wszystkie strony procesu dydaktycznego, szczególnie przy użyciu współczesnych mobilnych środków komunikacyjnych, tych materiałów. Przeanalizowano związane z wykorzystywaniem e-materiałów dydaktycznych tak udogodnienia, jak i zagrożenia dla pracy nauczycieli i uczniów/studentów.Pobrania
Opublikowane
2016-12-15
Jak cytować
Iskierka, S., Weżgowiec, Z., & Krzemiński, J. (2016). E-materiały dydaktyczne – wyzwania merytoryczne i organizacyjne. Dydaktyka Informatyki, 11, 61–69. https://doi.org/10.15584/di.2016.11.8
Numer
Dział
TIK A EDUKACJA