Technologia BYOD w polskich szkołach
DOI:
https://doi.org/10.15584/di.2015.10.9Słowa kluczowe:
technologia BYOD, system edukacjiAbstrakt
W artykule przedstawiono problemy związane z wykorzystywaniem przez uczniów prywat-nego sprzętu teleinformatycznego, np. laptopów, smartfonów, tabletów w szkołach i uczelniach. Przeanalizowano aspekty moralne, prawne i ekonomiczne technologii BYOD (ang. Bring Your Own Device). Zwrócono uwagę na skalę tego zjawiska. Przedstawiono typowe reakcje nauczycieli na wykorzystywanie tej technologii przez uczestników procesu dydaktycznego. Wskazano, że ze względu na fakt, iż teleinformatyczne urządzenia mobilne stają się coraz popularniejsze wśród użytkowników (zwłaszcza młodzieży), postępuje miniaturyzacja sprzętu teleinformatycznego i wprowadzana jest technologia „Internetu Rzeczy”, najprawdopodobniej zjawisko BYOD stanie się stałym elementem współczesnego procesu dydaktycznego.Pobrania
Opublikowane
2015-12-15
Jak cytować
Iskierka, S., Krzemiński, J., & Weżgowiec, Z. (2015). Technologia BYOD w polskich szkołach. Dydaktyka Informatyki, 10, 80–89. https://doi.org/10.15584/di.2015.10.9
Numer
Dział
TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE W EDUKACJI