Nauka programowania dla uczniów klas 1–3 – możliwości i ograniczenia
DOI:
https://doi.org/10.15584/di.2022.17.7Słowa kluczowe:
programowanie, edukacja wczesnoszkolna, Scratch, Baltie, Scottie GoAbstrakt
Wprowadzenie programowania do obowiązkowych treści kształcenia edukacji informatycznej w klasach początkowych ocenić należy jako znaczącą zmianę jakościową tej edukacji. Niestety, nie podjęto przy tym zakrojonych na szeroką skalę działań mających na celu przygotowanie merytoryczne i metodyczne nauczycieli do realizacji tych treści. Ponad cztery lata praktyki dały tym nauczycielom możliwość nabycia kompetencji nauczania programowania, zwłaszcza w procesie samokształcenia. Inny problem w nauczaniu programowania stanowi poziom rozwoju uczniów tych klas
Pobrania
Opublikowane
2023-10-07
Jak cytować
Musioł, M. (2023). Nauka programowania dla uczniów klas 1–3 – możliwości i ograniczenia. Dydaktyka Informatyki, 17, 69–78. https://doi.org/10.15584/di.2022.17.7
Numer
Dział
TIK A EDUKACJA