Poznać, aby zrozumieć. Idea tolerancji we współczesnej edukacji
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.8Słowa kluczowe:
edukacja, wychowanie, kształcenie, tolerancja, społeczeństwo, szacunek, zrozumienie, otwartość, współpraca, wolnośćAbstrakt
Artykuł prezentuje przesłanki wyjątkowej ważności idei tolerancji w procesie edukacji oraz życia społecznego. Porusza także kwestie konieczności ustanowienia granic tolerancji, kształtowania kolejnych etapów zachowań nietolerancyjnych oraz wskazuje na konieczność podejmowania nowych zadań i działań na polu edukacyjnym, których źródłem jest szybko zmieniająca się rzeczywistość. Dzięki uznaniu ważności idei tolerancji w praktyce edukacyjnej możemy kształtować sposób zachowania się jednostki, którego fundamentem będzie szacunek i otwartość do spotykania się z innymi.Pobrania
Opublikowane
2019-12-15
Jak cytować
Garbuzik, P. (2019). Poznać, aby zrozumieć. Idea tolerancji we współczesnej edukacji. Journal of Education, Technology and Computer Science, 30(4), 66–71. https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.8
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI FORMALNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.