Poznać, aby zrozumieć. Idea tolerancji we współczesnej edukacji

Autor

  • Paweł Garbuzik Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydział Pedagogiczny i Artystyczny, Instytut Edukacji Szkolnej, Zakład Wspomagania Rozwojui Edukacji Dziecka https://orcid.org/0000-0002-3045-4332

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.8

Słowa kluczowe:

edukacja, wychowanie, kształcenie, tolerancja, społeczeństwo, szacunek, zrozumienie, otwartość, współpraca, wolność

Abstrakt

Artykuł prezentuje przesłanki wyjątkowej ważności idei tolerancji w procesie edukacji oraz życia społecznego. Porusza także kwestie konieczności ustanowienia granic tolerancji, kształtowania kolejnych etapów zachowań nietolerancyjnych oraz wskazuje na konieczność podejmowania nowych zadań i działań na polu edukacyjnym, których źródłem jest szybko zmieniająca się rzeczywistość. Dzięki uznaniu ważności idei tolerancji w praktyce edukacyjnej możemy kształtować sposób zachowania się jednostki, którego fundamentem będzie szacunek i otwartość do spotykania się z innymi.

Pobrania

Opublikowane

2019-12-15

Jak cytować

Garbuzik, P. (2019). Poznać, aby zrozumieć. Idea tolerancji we współczesnej edukacji. Journal of Education, Technology and Computer Science, 30(4), 66–71. https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.8

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI FORMALNEJ