Socjalizacja, używanie Facebooka a wyniki w nauce studentów

Autor

  • Renata Staśko Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Zakład Dydaktyki Przedmiotów Technicznych i Informatycznych, Polska https://orcid.org/0000-0003-4984-4039

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.2.43

Słowa kluczowe:

socjalizacja, akceptacja społeczna, akulturacja, Facebook, wyniki w nauce

Abstrakt

Artykuł analizuje zależność między socjalizacją, intensywnością korzystania z Facebooka a wynikami w nauce studentów. Dane empiryczne zebrano od 44 studentów, korzystając z kwestionariusza ankiety. Stwierdzono, że tylko jedna zmienna socjalizacyjna, tj. akceptacja społeczna, istotnie przewidywała intensywność korzystania z Facebooka, podczas gdy akulturacja nie była znacząca. Wyniki dowiodły również, że nie istnieje pozytywna zależność między wynikami studentów w nauce a intensywnością korzystania z Facebooka.

Pobrania

Opublikowane

2019-06-30

Jak cytować

Staśko, R. (2019). Socjalizacja, używanie Facebooka a wyniki w nauce studentów. Journal of Education, Technology and Computer Science, 28(2), 290–296. https://doi.org/10.15584/eti.2019.2.43

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACYJNE SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO