Socjalizacja, używanie Facebooka a wyniki w nauce studentów
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2019.2.43Słowa kluczowe:
socjalizacja, akceptacja społeczna, akulturacja, Facebook, wyniki w nauceAbstrakt
Artykuł analizuje zależność między socjalizacją, intensywnością korzystania z Facebooka a wynikami w nauce studentów. Dane empiryczne zebrano od 44 studentów, korzystając z kwestionariusza ankiety. Stwierdzono, że tylko jedna zmienna socjalizacyjna, tj. akceptacja społeczna, istotnie przewidywała intensywność korzystania z Facebooka, podczas gdy akulturacja nie była znacząca. Wyniki dowiodły również, że nie istnieje pozytywna zależność między wynikami studentów w nauce a intensywnością korzystania z Facebooka.Pobrania
Opublikowane
2019-06-30
Jak cytować
Staśko, R. (2019). Socjalizacja, używanie Facebooka a wyniki w nauce studentów. Journal of Education, Technology and Computer Science, 28(2), 290–296. https://doi.org/10.15584/eti.2019.2.43
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACYJNE SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.