Specjalista Big Data – oczekiwania pracodawców a edukacja akademicka

Autor

  • MONIKA WAWER Doktor inżynier, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wydział Nauk Społecznych, Instytut Ekonomii i Zarządzania, Polska
  • Piotr Muryjas Doktor inżynier, Politechnika Lubelska, Wydział Elektrotechniki i Informatyki, Instytut Informa-tyki, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.32

Słowa kluczowe:

Big Data, rynek pracy, edukacja akademicka

Abstrakt

Dynamiczny wzrost ilości danych oraz powszechna informatyzacja gospodarki wpływają na zwiększenie zapotrzebowania rynku pracy na specjalistów w zakresie Big Data. Celem artykułu jest wskazanie konieczności dostosowania edukacji akademickiej do wymagań współczesnego rynku pracy oraz szerszego wprowadzenia do programów kształcenia studentów specjalistycznych przed-miotów dotyczących technologii i analizy dużych zbiorów danych. W artykule omówiono znaczenie Big Data w biznesie, zaprezentowano przykładowe kompetencje oczekiwane przez pracodawców w stosunku do kandydatów aplikujących na stanowisko specjalisty Big Data oraz dokonano przeglądu wybranych programów nauczania polskich uczelni z punktu widzenia ich powiązania z tą tematyką.

Opublikowane

2017-12-15

Jak cytować

WAWER, M., & Muryjas, P. (2017). Specjalista Big Data – oczekiwania pracodawców a edukacja akademicka. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 254–260. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.32

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >>