Specjalista Big Data – oczekiwania pracodawców a edukacja akademicka
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.32Słowa kluczowe:
Big Data, rynek pracy, edukacja akademickaAbstrakt
Dynamiczny wzrost ilości danych oraz powszechna informatyzacja gospodarki wpływają na zwiększenie zapotrzebowania rynku pracy na specjalistów w zakresie Big Data. Celem artykułu jest wskazanie konieczności dostosowania edukacji akademickiej do wymagań współczesnego rynku pracy oraz szerszego wprowadzenia do programów kształcenia studentów specjalistycznych przed-miotów dotyczących technologii i analizy dużych zbiorów danych. W artykule omówiono znaczenie Big Data w biznesie, zaprezentowano przykładowe kompetencje oczekiwane przez pracodawców w stosunku do kandydatów aplikujących na stanowisko specjalisty Big Data oraz dokonano przeglądu wybranych programów nauczania polskich uczelni z punktu widzenia ich powiązania z tą tematyką.Pobrania
Opublikowane
2017-12-15
Jak cytować
WAWER, M., & Muryjas, P. (2017). Specjalista Big Data – oczekiwania pracodawców a edukacja akademicka. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 254–260. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.32
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI TECHNICZNEJ I ZAWODOWEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.