Implikacje dla systemu edukacyjnego wynikające z mechanizmów derejestracji i detrakcji informacji

Autor

  • JOLANTA WILSZ Warszawska im. Marii Skłodowskiej-Curie, Instytut Nauk Społecznych, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.2.41

Słowa kluczowe:

zapamiętywanie informacji, rejestracja informacji, zapominanie informacji, derejestracja informacji, detrakcja informacji, retrakcja informacji, system edukacyjny

Abstrakt

W artykule omówiono mechanizm zjawisk, jakimi są: zapamiętywanie informacji, czyli ich rejestracja, oraz ich zapominanie, czyli ich derejestracja, a także wyjaśniono, czym jest detrakcja informacji i retrakcja informacji. Zaprezentowano implikacje dla przebiegu procesu edukacyjnego wynikające z wymienionych zjawisk.

Pobrania

Opublikowane

2017-03-30

Jak cytować

WILSZ, J. (2017). Implikacje dla systemu edukacyjnego wynikające z mechanizmów derejestracji i detrakcji informacji. Journal of Education, Technology and Computer Science, 20(2), 315–320. https://doi.org/10.15584/eti.2017.2.41

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI INFORMATYCZNEJ

Inne teksty tego samego autora