Refleksyjne uczenie się w akademickiej edukacji zdalnej

Autor

  • DANUTA MORAŃSKA Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Centrum Nowoczesnych Metod i Technologii Edukacyjnych, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.1.30

Słowa kluczowe:

społeczeństwo informacyjne, refleksyjne uczenie się, metauczenie, edukacja zdalna

Abstrakt

Społeczeństwo informacyjne wymaga kształtowania kompetencji, które zapewnią sprawne funkcjonowanie w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości stanowiącej synergię świata rzeczywistego i wirtualnego. Jedną z nich jest umiejętność uczenia się rozumiana szeroko nie tylko jako zdolność człowieka do uczenia się, ale również umożliwiająca uzyskanie wiedzy o sobie jako podmiocie uczącym się. W artykule przedstawiono model realizacji edukacji zdalnej w kształceniu akademickim sprzyjający rozwojowi refleksyjności w uczeniu się.

Opublikowane

2017-03-30

Jak cytować

MORAŃSKA, D. (2017). Refleksyjne uczenie się w akademickiej edukacji zdalnej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 19(1), 222–227. https://doi.org/10.15584/eti.2017.1.30

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION