Nauczanie programowania w edukacji wczesnoszkolnej – rozwijanie myślenia komputacyjnego. Dylematy i problemy

Autor

  • DANUTA MORAŃSKA Doktor, Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu, Instytut Innowacyjnej Edukacji, Instytut Pedagogiki, Polska

Słowa kluczowe:

programowanie, myślenie komputacyjne, podstawa programowa, edukacja wczesnoszkolna, edukacja informatyczna

Abstrakt

Nowa cyfrowa rzeczywistość wymaga nowych kompetencji. Prognozy dotyczące rozwoju społeczeństwa we wszystkich obszarach wskazują na potrzebę rozwijania kompetencji informatycznych, w tym myślenia komputacyjnego. Włączenie nauki programowania do podstawy programowej kształcenia ogólnego powinno wpłynąć na zapewnienie dzieciom warunków do rozwinięcia oczekiwanych kompetencji. W artykule zwrócono uwagę na dylematy i problemy, z jakimi muszą się zmierzyć współcześni nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej.

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

MORAŃSKA, D. (2018). Nauczanie programowania w edukacji wczesnoszkolnej – rozwijanie myślenia komputacyjnego. Dylematy i problemy. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 37–42. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/5741

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION