Homo interneticus – wyzwanie dla współczesnej edukacji

Autor

  • Wojciech WALAT Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Zakład Dydaktyki Ogólnej i Systemów Edukacyjnych, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.29

Słowa kluczowe:

edukacja, homo interneticus, alfabetyzacja, analfabetyzm funkcjonalny

Abstrakt

Podane w artykule trzy cechy konstytuujące współczesny typ człowieka internetu – homo interneticusa – w prosty sposób prowadzą do gwałtownego rozwoju analfabetyzmu funkcjonalnego. Pojawia się zatem wielkie wyzwanie dla edukacji w dobie dominującego i właściwie powszechnie akceptowanego analfabetyzmu funkcjonalnego.

Opublikowane

2016-12-15

Jak cytować

WALAT, W. (2016). Homo interneticus – wyzwanie dla współczesnej edukacji. Journal of Education, Technology and Computer Science, 18(4), 235–242. https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.29

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION