Business intelligence w zarządzaniu edukacją akademicką

Autor

  • Piotr MURYJAS Politechnika Lubelska, Polska

Słowa kluczowe:

business intelligence, analityka, edukacja akademicka

Abstrakt

Współczesny rynek edukacji akademickiej staje się coraz bardziej konkurencyjny, co sprawia, że władze uczelni zmuszone są do konstruowania takiej oferty kształcenia, która możliwie najlepiej zaspokaja wymagania studentów i potrzeby ich przyszłych pracodawców. W artykule zaprezentowano ideę analitycznego podejścia w ocenie edukacji akademickiej i wykazano użyteczność business intelligence (BI) w podejmowaniu decyzji w tej dziedzinie. Wskazano także korzyści, jakie przyniesie wdroZenie rozwiązań BI w instytucjach szkolnictwa wyższego w obszarze rekrutacji studentów, ich edukacji oraz monitorowania losów absolwentów.

Pobrania

Opublikowane

2014-06-30

Jak cytować

MURYJAS, P. (2014). Business intelligence w zarządzaniu edukacją akademicką. Journal of Education, Technology and Computer Science, 9(1), 450–455. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6696

Numer

Dział

DYDAKTYKA SZKOŁY WYŻSZEJ

Inne teksty tego samego autora