Business intelligence w zarządzaniu edukacją akademicką
Słowa kluczowe:
business intelligence, analityka, edukacja akademickaAbstrakt
Współczesny rynek edukacji akademickiej staje się coraz bardziej konkurencyjny, co sprawia, że władze uczelni zmuszone są do konstruowania takiej oferty kształcenia, która możliwie najlepiej zaspokaja wymagania studentów i potrzeby ich przyszłych pracodawców. W artykule zaprezentowano ideę analitycznego podejścia w ocenie edukacji akademickiej i wykazano użyteczność business intelligence (BI) w podejmowaniu decyzji w tej dziedzinie. Wskazano także korzyści, jakie przyniesie wdroZenie rozwiązań BI w instytucjach szkolnictwa wyższego w obszarze rekrutacji studentów, ich edukacji oraz monitorowania losów absolwentów.Pobrania
Opublikowane
2014-06-30
Jak cytować
MURYJAS, P. (2014). Business intelligence w zarządzaniu edukacją akademicką. Journal of Education, Technology and Computer Science, 9(1), 450–455. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6696
Numer
Dział
DYDAKTYKA SZKOŁY WYŻSZEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2014 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.