Architektoniczna przestrzeń edukacyjna szkoły – oczekiwania uczniów, nauczycieli i rodziców

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.4

Słowa kluczowe:

szkoła, edukacyjna przestrzeń szkoły, architektura szkoły

Abstrakt

W artykule przedstawiono nowoczesne propozycje i rozwiązania architektoniczne dla prowadzących edukację wczesnoszkolną, które odbiegają od tradycyjnego podejścia, skupiając się na współczesnych potrzebach zarówno uczniów, nauczycieli, jak i rodziców, którzy zostawiają swoje dzieci na wiele godzin w murach szkolnych. Zaprezentowane nowe możliwości są potwierdzeniem wyników badań, które przeprowadzono w trzech grupach respondentów (uczniów, nauczycieli i rodziców) za pomocą dyferencjału semantycznego. Badania te dotyczą przestrzeni fizycznej oraz cech infrastruktury architektonicznej szkół. Uczniowie odnieśli się do bieżących spostrzeżeń i odczuć, natomiast rodzice i nauczyciele przywołali własne wspomnienia z czasów szkolnych.

Pobrania

Opublikowane

2019-12-15

Jak cytować

Solecka, A., & Walat, W. (2019). Architektoniczna przestrzeń edukacyjna szkoły – oczekiwania uczniów, nauczycieli i rodziców. Journal of Education, Technology and Computer Science, 30(4), 38–45. https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.4

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI FORMALNEJ

Inne teksty tego samego autora

<< < 1 2 3 4 > >>