Relacje uczeń–nauczyciel kluczem do udanego nauczania
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2016.3.33Słowa kluczowe:
relacje interpersonalne, komunikacja, komunikacja zapośredniczona, autorytet nauczyciela, udane nauczanieAbstrakt
Celem opracowania jest zwrócenie uwagi na rolę relacji między uczniami i nauczycielami, od których zależą nie tylko zainteresowania i zamiłowania uczniów do danego przedmiotu, ich wyniki i konkretne wiadomości, ale także to, jak będzie im się wiodło w życiu i jak rozwiną się jako ludzie. Dobre relacje między nauczycielami i uczniami są tajemnicą sukcesu udanego nauczania. Tylko gdy w relacjach panuje duch zachęty i współpracy, a ludzie wierzą w siebie i mogą rozwijać swoje potencjały, aktywowane zostają systemy motywacji, które odgrywają ogromną rolę w procesach uczenia się. Dziś, gdy internet stał się ważną przestrzenią społeczną współczesnego ucznia, nie sposób pominąć i tego obszaru do budowania relacji otwierającego uczniom możliwość komunikacji nie tylko w sprawach dydaktycznych, ale i wychowawczych. Jednak nie zapominajmy, że najwyższą wartość będą miały relacje tworzone dwuwymiarowo – poprzez regularne spotkania bezpośrednie i przez internet.Pobrania
Opublikowane
2016-09-30
Jak cytować
MUSIAŁ, E. (2016). Relacje uczeń–nauczyciel kluczem do udanego nauczania. Journal of Education, Technology and Computer Science, 17(3), 221–226. https://doi.org/10.15584/eti.2016.3.33
Numer
Dział
PROBLEMY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI I EDUKACJI ZAWODOWEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.