Preferowane modele kształcenia zawodowego w średnim i wyższym szkolnictwie w Polsce

Autor

  • Ireneusz ZAWŁOCKI
  • Ewa NIEROBA
  • Krzysztof NIEWIADOMSKI

Słowa kluczowe:

gospodarka, wiedza, rozwój, kapitał społeczny, idea, kształcenie ustawiczne, kształcenie permanentne, edukacja, ekonomia, społeczeństwo

Abstrakt

W artykule dokonano krótkiej oceny polskiego systemu edukacji po 25 latach jego permanentnego reformowania, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia zawodowego. Na tym tle przedstawiono proponowane kierunki zmian w edukacji zawodowej na poziomie średnim i wyższym mające na celu zintegrowanie jej z podmiotami rynku pracy. Preferowane modele kształcenia zawodowego pozwalające na dostosowanie systemu edukacji do wymogów dynamicznego rynku pracy to przede wszystkim kształcenie dualne i kształcenie modułowe, reforma systemu edukacji, dualny system kształcenia, kształcenie modułowe, praktyki zawodowe.

Opublikowane

2015-03-30

Jak cytować

ZAWŁOCKI, I., NIEROBA, E., & NIEWIADOMSKI, K. (2015). Preferowane modele kształcenia zawodowego w średnim i wyższym szkolnictwie w Polsce. Journal of Education, Technology and Computer Science, 11(1), 136–141. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6536

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION