Wybrane technologie informacyjne dla edukacji – zarys problematyki
DOI:
https://doi.org/2080-9069Słowa kluczowe:
wszechobecność, technologie informacyjne, katalogi technologii, portale edukacyjne, programy prezentacyjne, wirtualna rzeczywistość, systemy CMSAbstrakt
Systemy pedagogiczne swoją specyfiką sprawiają, że ubogacenie ich struktury o komponenty techniczne, w tym poprzez ich instrumentalizację, często w znaczącym stopniu zmienia ich charakter. Poza bowiem usprawnieniem, wspomaganiem działających podmiotów (nauczyciela/wychowawcy; ucznia/wychowanka) ich obecność zmienia przede wszystkim ich aksjologię, a przez to cele wychowania oraz treść tych procesów. W opracowaniu przedstawiam podstawowe problemy wynikające z obecności nowych technologii w systemach edukacji.Opublikowane
2014-06-30
Jak cytować
FURMANEK, W. (2014). Wybrane technologie informacyjne dla edukacji – zarys problematyki. Journal of Education, Technology and Computer Science, (2), 113–126. https://doi.org/2080-9069
Numer
Dział
SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION