Metody aktywizujące w edukacji polonistycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym

Autor

  • Alicja Kubik Uniwersytet Rzeszowski

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2020.8.12

Słowa kluczowe:

twórczość, kreatywność, metody aktywizujące w edukacji polonistycznej, twórcza aktywność, edukacja wczesnoszkolna

Abstrakt

Współczesna podstawa programowa zakłada edukację małego dziecka z wykorzystaniem metod aktywizujących. Podczas zajęć edukacyjnych istotne jest, aby dzieci aktywnie słuchały, samodzielnie myślały, przeżywały, wykonywały praktyczne działania. Dzisiejsza szkoła powinna zadbać o to, aby uczniowie zgłaszali problemy, projektowali badania, przeprowadzali je, analizowali i weryfikowali ich wyniki. Jednym z zadań szkoły jest także wprowadzanie uczniów w świat sztuki, zachęcanie ich do ekspresyjnego wyrażania siebie przez aktywność plastyczną, muzyczną, literacką i teatralną. Łączy się to ściśle z rozwijaniem zdolności oraz zainteresowań uczniów. Nie wolno zapominać o nagradzaniu samodzielności w myśleniu, ciekawości poznawczej, zgłaszania własnych inicjatyw. W części głównej artykułu omówiono metody nauczania– uczenia się stosowane na zajęciach edukacyjnych w klasach początkowych w szkole podstawowej, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które sprzyjają rozwijaniu twórczej aktywności dzieci.

Pobrania

Opublikowane

2020-12-15

Jak cytować

Kubik, A. (2020). Metody aktywizujące w edukacji polonistycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 8, 174–185. https://doi.org/10.15584/kpe.2020.8.12

Numer

Dział

Psychologia wobec współczesnych problemów edukacyjnych i wychowawczych