Metody aktywizujące w edukacji polonistycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2020.8.12Słowa kluczowe:
twórczość, kreatywność, metody aktywizujące w edukacji polonistycznej, twórcza aktywność, edukacja wczesnoszkolnaAbstrakt
Współczesna podstawa programowa zakłada edukację małego dziecka z wykorzystaniem metod aktywizujących. Podczas zajęć edukacyjnych istotne jest, aby dzieci aktywnie słuchały, samodzielnie myślały, przeżywały, wykonywały praktyczne działania. Dzisiejsza szkoła powinna zadbać o to, aby uczniowie zgłaszali problemy, projektowali badania, przeprowadzali je, analizowali i weryfikowali ich wyniki. Jednym z zadań szkoły jest także wprowadzanie uczniów w świat sztuki, zachęcanie ich do ekspresyjnego wyrażania siebie przez aktywność plastyczną, muzyczną, literacką i teatralną. Łączy się to ściśle z rozwijaniem zdolności oraz zainteresowań uczniów. Nie wolno zapominać o nagradzaniu samodzielności w myśleniu, ciekawości poznawczej, zgłaszania własnych inicjatyw. W części głównej artykułu omówiono metody nauczania– uczenia się stosowane na zajęciach edukacyjnych w klasach początkowych w szkole podstawowej, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które sprzyjają rozwijaniu twórczej aktywności dzieci.Pobrania
Opublikowane
2020-12-15
Jak cytować
Kubik, A. (2020). Metody aktywizujące w edukacji polonistycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 8, 174–185. https://doi.org/10.15584/kpe.2020.8.12
Numer
Dział
Psychologia wobec współczesnych problemów edukacyjnych i wychowawczych
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.