Świadomość logopedyczna rodziców dzieci w wieku przedszkolnym – relacja z badań

Autor

  • Alicja Kubik Uniwersytet Rzeszowski

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.14

Słowa kluczowe:

świadomość logopedyczna, profilaktyka logopedyczna, wady wymowy, dziecko w wieku przedszkolnym

Abstrakt

Prawidłowe kształtowanie się i rozwój mowy dziecka stanowi podstawę do jego adaptacji w różnych środowiskach oraz prawidłowego rozwoju osobowości. Dzięki rozumieniu mowy zdolne jest ono do poznawania i rozumienia otaczającego środowiska, natomiast dzięki umiejętności mówienia może wyrażać swoje myśli, spostrzeżenia i uczucia. Dziecko uczy się mowy przez naśladowanie otoczenia, w którym przychodzi mu żyć, a mowa osób, które go wychowują, jest dla niego wzorem. Wiele zależy też od poziomu wiedzy rodziców, nauczycieli na temat czynników determinujących rozwój języka dzieci. Celem opisanych tu badań jest poznanie, jaką wiedzę na temat rozwoju mowy dziecka i działań zapobiegających powstawaniu wad wymowy mają rodzice dzieci w wieku przedszkolnym.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

Kubik, A. (2018). Świadomość logopedyczna rodziców dzieci w wieku przedszkolnym – relacja z badań. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 6, 183–192. https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.14

Numer

Dział

Psychologia wobec współczesnych problemów edukacyjnych i wychowawczych