Świadomość logopedyczna rodziców dzieci w wieku przedszkolnym – relacja z badań
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.14Słowa kluczowe:
świadomość logopedyczna, profilaktyka logopedyczna, wady wymowy, dziecko w wieku przedszkolnymAbstrakt
Prawidłowe kształtowanie się i rozwój mowy dziecka stanowi podstawę do jego adaptacji w różnych środowiskach oraz prawidłowego rozwoju osobowości. Dzięki rozumieniu mowy zdolne jest ono do poznawania i rozumienia otaczającego środowiska, natomiast dzięki umiejętności mówienia może wyrażać swoje myśli, spostrzeżenia i uczucia. Dziecko uczy się mowy przez naśladowanie otoczenia, w którym przychodzi mu żyć, a mowa osób, które go wychowują, jest dla niego wzorem. Wiele zależy też od poziomu wiedzy rodziców, nauczycieli na temat czynników determinujących rozwój języka dzieci. Celem opisanych tu badań jest poznanie, jaką wiedzę na temat rozwoju mowy dziecka i działań zapobiegających powstawaniu wad wymowy mają rodzice dzieci w wieku przedszkolnym.Pobrania
Opublikowane
2018-12-15
Jak cytować
Kubik, A. (2018). Świadomość logopedyczna rodziców dzieci w wieku przedszkolnym – relacja z badań. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 6, 183–192. https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.14
Numer
Dział
Psychologia wobec współczesnych problemów edukacyjnych i wychowawczych
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.