Aktywność twórcza uczniów w poglądach nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej – komunikat z badań

Autor

  • Alicja Kubik Uniwersytet Rzeszowski

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.8

Słowa kluczowe:

aktywność twórcza, edukacja wczesnoszkolna, metody twórcze w nauczaniu-, -uczeniu się.

Abstrakt

W czasach współczesnych kreatywność i twórczość mają coraz większe znaczenie. Człowiek z natury wykazuje tendencję do kreowania siebie, swojej egzystencji i otaczającego świata, tworząc dzieła nowe i wartościowe. Twórczość dotyczy procesów poznawczych, emocji, motywacji i osobowości. O aktywności twórczej uczniów w dużym stopniu decyduje nauczyciel, organizując i inspirując ich działania. Ważnym zadaniem pedagogów jest utwierdzenie dzieci w przekonaniu, że samorealizacja i twórczość są w życiu bardzo ważne. Celem niniejszej publikacji jest przedstawienie poglądów nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej na temat sposobów rozwijania aktywności twórczej uczniów w młodszym wieku szkolnym.

Pobrania

Opublikowane

2019-12-15

Jak cytować

Kubik, A. (2019). Aktywność twórcza uczniów w poglądach nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej – komunikat z badań. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 7, 125–136. https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.8

Numer

Dział

Psychologia wobec współczesnych problemów edukacyjnych i wychowawczych