Creative activity of students in the views of early school education teachers – research message
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.8Keywords:
creative activity, early school education, creative methods in teaching and learning.Abstract
In modern times, creativity and creativity are increasingly important. Man by nature tends to create himself, his existence and the surrounding world, creating new and valuable works. Creativity concerns cognitive processes, emotions, motivation and personality. Teachers decide about the creative activity of students, organizing and inspiring their activities. An important task of educators is to confirm children in the belief that self-realization and creativity are very important in life. The purpose of this publication is to present the views of early school education teachers on how to develop the creative activity of younger schoolchildren.
Downloads
References
Bonar J., Rozwijanie twórczości uczniów klas początkowych poprzez zadania dydaktyczne w toku kształcenia zintegrowanego, Łódź 2008.
Brudnik E., Moszyńska A., Owczarska B., Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie, Kielce 2010.
Buehl D., Strategie aktywnego nauczania, czyli jak efektywnie nauczać i skutecznie uczyć się, Kraków 2004.
Hamer H., Klucz do efektywności nauczania. Poradnik dla nauczycieli, Warszawa 2010.
Hemmerling W., Twórcza aktywność w poznawaniu środowiska społeczno-przyrodniczego w klasach początkowych, Poznań 1987.
Kłosińska T., Droga do twórczości. Wdrażanie technik Celestyna Freineta, Kraków 2000.
Kozielecki J., Rozwiązywanie problemów, Warszawa 1969.
Kujawiński J. (red.), Rozwijanie aktywności twórczej uczniów klas początkowych, Warszawa 1990.
Laskowska J., Rozwój aktywności twórczej dzieci w sferze języka, Kraków 2007.
Nęcka E., Inteligencja. Geneza. Struktura. Funkcje, Gdańsk 2005.
Nęcka E., Trening twórczości. Podręcznik dla psychologów, pedagogów i nauczycieli, Kraków 1998.
Okoń W., Nauczanie problemowe we współczesnej szkole, Warszawa 1987.
Pietrasiński Z., Myślenie twórcze, Warszawa 1969.
Szmidt K.J., Modrzejewska-Świgulska M. (red.), Psychopedagogika działań twórczych, Kraków 2005.
Robinson K., Aronica L., Kreatywne szkoły: oddolna rewolucja, która zmienia edukację, Kraków 2015.
Uszyńska-Jarmoc J., Dudel B., Głoskowska-Sołdatow M., Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w procesie edukacji wczesnoszkolnej, Kraków 2014.
Żylińska M., Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Toruń 2013.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.