Klasyka nauk edukacyjnych: Maria Montessori. Wiedza środowiskowa i odkrycie znaczenia w ocenie studentów Uniwersytetu oraz nauczycieli uczestniczących w kursie szkoleniowym Montessori

Autor

  • Monica Salassa Department of Education University of Bergamo, Italy

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.18

Słowa kluczowe:

pedagogika Montessori, metoda Montessori, metodologia ilościowa, metodologia jakościowa, nauki edukacyjne, nauczyciele, szkolenia zawodowe, studenci Uniwersytetu, wiedza środowiskowa

Abstrakt

Pedagogika Marii Montessori jest postrzegana jako „klasyka” w naukach edukacyjnych. W pracy zaprezentowano wyniki badań ankietowych przeprowadzonych na trzech grupach badawczych: studentach oraz dwóch grupach nauczycieli będących uczestnikami szkolenia Montessori. Głównym celem badania było rozpoznanie stanu wiedzy środowiskowej i ustalenie, co poszczególne grupy rozumieją przez metodę Montessori. Zebrane dane przeanalizowano, aby określić najważniejsze różnice i podobieństwa w wynikach uzyskanych w tych grupach. Graficzne zaprezentowanie wyników badań pozwoliło na sformułowanie wniosków, czytający może także na ich podstawie samodzielnie zbudować własną opinię na ten temat.

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

Salassa, M. (2018). Klasyka nauk edukacyjnych: Maria Montessori. Wiedza środowiskowa i odkrycie znaczenia w ocenie studentów Uniwersytetu oraz nauczycieli uczestniczących w kursie szkoleniowym Montessori. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 6, 241–255. https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.18

Numer

Dział

Uniwersytety i szkoły wyższe w perspektywie wyzwań cywilizacyjnych