Klasyka nauk edukacyjnych: Maria Montessori. Wiedza środowiskowa i odkrycie znaczenia w ocenie studentów Uniwersytetu oraz nauczycieli uczestniczących w kursie szkoleniowym Montessori
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.18Słowa kluczowe:
pedagogika Montessori, metoda Montessori, metodologia ilościowa, metodologia jakościowa, nauki edukacyjne, nauczyciele, szkolenia zawodowe, studenci Uniwersytetu, wiedza środowiskowaAbstrakt
Pedagogika Marii Montessori jest postrzegana jako „klasyka” w naukach edukacyjnych. W pracy zaprezentowano wyniki badań ankietowych przeprowadzonych na trzech grupach badawczych: studentach oraz dwóch grupach nauczycieli będących uczestnikami szkolenia Montessori. Głównym celem badania było rozpoznanie stanu wiedzy środowiskowej i ustalenie, co poszczególne grupy rozumieją przez metodę Montessori. Zebrane dane przeanalizowano, aby określić najważniejsze różnice i podobieństwa w wynikach uzyskanych w tych grupach. Graficzne zaprezentowanie wyników badań pozwoliło na sformułowanie wniosków, czytający może także na ich podstawie samodzielnie zbudować własną opinię na ten temat.
Downloads
Bibliografia
Manion L., Cohen L., Morrison K., Research methods in education, Abingdon Oxford, Routledge, 2011.
Mezirow J. Apprendimento e trasformazione, Milano, Cortina, 2003.
Montessori M., La scoperta del bambino, Milano, Garzanti, 2000.
Montessori M., La mente del bambino. Mente assorbente, Milano, Garzanti, 2007.
Montessori M., L’autoeducazione nelle scuole elementari, Milano, Garzanti, 2000.
Nisbet J.D., Entwistle N.J., Metodologia della ricerca educativa e della sperimentazione, Roma, Armando, 1999.
Schön D.A., Il professionista riflessivo, Bari, Dedalo, 1993.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.