Klasyka nauk edukacyjnych: Maria Montessori. Wiedza środowiskowa i odkrycie znaczenia w ocenie studentów Uniwersytetu oraz nauczycieli uczestniczących w kursie szkoleniowym Montessori

Autor

  • Monica Salassa Department of Education University of Bergamo, Italy

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.18

Słowa kluczowe:

pedagogika Montessori, metoda Montessori, metodologia ilościowa, metodologia jakościowa, nauki edukacyjne, nauczyciele, szkolenia zawodowe, studenci Uniwersytetu, wiedza środowiskowa

Abstrakt

Pedagogika Marii Montessori jest postrzegana jako „klasyka” w naukach edukacyjnych. W pracy zaprezentowano wyniki badań ankietowych przeprowadzonych na trzech grupach badawczych: studentach oraz dwóch grupach nauczycieli będących uczestnikami szkolenia Montessori. Głównym celem badania było rozpoznanie stanu wiedzy środowiskowej i ustalenie, co poszczególne grupy rozumieją przez metodę Montessori. Zebrane dane przeanalizowano, aby określić najważniejsze różnice i podobieństwa w wynikach uzyskanych w tych grupach. Graficzne zaprezentowanie wyników badań pozwoliło na sformułowanie wniosków, czytający może także na ich podstawie samodzielnie zbudować własną opinię na ten temat.

Downloads

Download data is not yet available.

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

Salassa, M. (2018). Klasyka nauk edukacyjnych: Maria Montessori. Wiedza środowiskowa i odkrycie znaczenia w ocenie studentów Uniwersytetu oraz nauczycieli uczestniczących w kursie szkoleniowym Montessori. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 6, 241–255. https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.18

Numer

Dział

Uniwersytety i szkoły wyższe w perspektywie wyzwań cywilizacyjnych