Zagrożenia towarzyszące nauce zdalnej w domu i szkole w trakcie pandemii COVID-19 – wybrane aspekty

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2022.10.4

Słowa kluczowe:

zagrożenia, nauka zdalna, szkoła, rodzina, pandemia COVID-19, młodzież, przemoc, zaniedbywanie w rodzinie

Abstrakt

Czas pandemii COVID-19 pojawił się niespodziewanie i objął swoim zasięgiem generalnie wszystkie obszary życia ludzi w różnym wieku. Dla dzieci i młodzieży to czas szczególny, zarówno w zakresie życia rodzinnego, jak również szkolnego. Wielu badaczy podjęło w tym okresie badania dotyczące różnych aspektów ich życia. W tekście zostały zaprezentowane wybrane wyniki badań własnych dotyczących niektórych zagrożeń (przemocy fizycznej i psychicznej, zaniedbywania w rodzinie, cyberprzemocy) towarzyszących młodzieży w domu i szkole. Analiza i interpretacja wyników badań własnych, poprzedzona została rozważaniami teoretycznymi dotyczącymi specyfiki czasu zarazy oraz problematyki zagrożeń. W podsumowaniu znajdą się wnioski wynikające z badań własnych oraz rekomendacje skierowane do rodziców, nauczycieli oraz młodzieży.

Pobrania

Opublikowane

2022-12-15

Jak cytować

Tłuczek-Tadla, E. (2022). Zagrożenia towarzyszące nauce zdalnej w domu i szkole w trakcie pandemii COVID-19 – wybrane aspekty. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 10, 69–87. https://doi.org/10.15584/kpe.2022.10.4

Numer

Dział

Rodzina i szkoła - wspólne obszary kształcenia, wychowania i opieki