Pokolenie Drag and Drop

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/di.2024.19.16

Słowa kluczowe:

pokolenie Drag and Drop, aplikacje interaktywne, Adobe Animate, HTML Canvas JS, złoty podział w grafice gier, informatyka w szkole średniej

Abstrakt

Pod lapidarnym tytułem kryje się opracowanie dotyczące nie tylko opisu interaktywnej responsywnej gry funkcjonującej w środowisku HTML5 Canvas, ale też spostrzeżeń na temat preferencji użytkowników w odniesieniu do rodzaju interfejsu i sposobu komunikacji ludzi z urządzeniami. Opisywana aplikacja bazuje na grafice opartej na złotym podziale mającym swoje konotacje w naturze, który opisany został matematycznie ciągiem Fibonacciego. Temat podjęto też w konsekwencji szerokiego odzewu i wielu pytań kierowanych do autora, po publikacji artkułu „Konfigurator online wykorzystujący metody i narzędzia wywodzące się z informatyki, w tym programowanie” opublikowanego w czasopiśmie „Dydaktyka Informatyki” 18/2023.

Pobrania

Opublikowane

2024-12-07

Jak cytować

Kisiel, P. (2024). Pokolenie Drag and Drop. Dydaktyka Informatyki, 19, 195–208. https://doi.org/10.15584/di.2024.19.16

Numer

Dział

NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE