Pokolenie Drag and Drop
DOI:
https://doi.org/10.15584/di.2024.19.16Słowa kluczowe:
pokolenie Drag and Drop, aplikacje interaktywne, Adobe Animate, HTML Canvas JS, złoty podział w grafice gier, informatyka w szkole średniejAbstrakt
Pod lapidarnym tytułem kryje się opracowanie dotyczące nie tylko opisu interaktywnej responsywnej gry funkcjonującej w środowisku HTML5 Canvas, ale też spostrzeżeń na temat preferencji użytkowników w odniesieniu do rodzaju interfejsu i sposobu komunikacji ludzi z urządzeniami. Opisywana aplikacja bazuje na grafice opartej na złotym podziale mającym swoje konotacje w naturze, który opisany został matematycznie ciągiem Fibonacciego. Temat podjęto też w konsekwencji szerokiego odzewu i wielu pytań kierowanych do autora, po publikacji artkułu „Konfigurator online wykorzystujący metody i narzędzia wywodzące się z informatyki, w tym programowanie” opublikowanego w czasopiśmie „Dydaktyka Informatyki” 18/2023.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2024 Dydaktyka Informatyki
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.