Wybrane aspekty realizacji podstawy programowej informatyki rozszerzonej w szkole średniej
DOI:
https://doi.org/10.15584/di.2021.16.13Słowa kluczowe:
animacja dwuwymiarowa, edycja materiału wideo, program Blender w procesie edukacji, informatyka szkoła średniaAbstrakt
Niejednokrotnie w praktyce szkolnej napotykamy problemy związane z brakiem odpowiedniego oprogramowania. Problemy te mają dwojaką genezę. Po pierwsze, wielu szkół nie stać na zakup specjalistycznego oprogramowania, po drugie, nawet jeśli pracownie szkolne wyposażone są w takowe, nie ma możliwości korzystania z niego, kiedy uczeń znajduje się w domu. Problem staje się bardzo dotkliwy, kiedy rozmawiamy o treściach wymagających dużej liczby godzin pracy własnej ucznia bądź skazani jesteśmy na pracę zdalną. Dokładnie z taką sytuacją mamy styczność, kiedy mówimy o animacji i montażu materiału audiowizualnego. Niniejszy artykuł przybliża zastosowanie oprogramowania Blender open source w animacji 2D za pomocą funkcji Blender-GreasePencil oraz BlenderVideo Editing. Proponowane rozwiązania nie pociągają ze sobą żadnych kosztów finansowych z racji faktu, iż Blender jest programem darmowym o niewygórowanych potrzebach sprzętowych.Pobrania
Opublikowane
2021-12-15
Jak cytować
Kisiel, P. (2021). Wybrane aspekty realizacji podstawy programowej informatyki rozszerzonej w szkole średniej. Dydaktyka Informatyki, 16, 130–139. https://doi.org/10.15584/di.2021.16.13
Numer
Dział
TIK A EDUKACJA