Zastosowanie sztucznej inteligencji w uczeniu się programowania

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/di.2024.19.14

Słowa kluczowe:

sztuczna inteligencja, programowanie, Copilot, ChatGPT

Abstrakt

W opracowaniu dokonano przeglądu wybranych narzędzi sztucznej inteligencji wspomagających programowanie. Wyjaśniono podstawowe pojęcia niezbędne do zastosowania AI w edukacji informatycznej. Przeprowadzono analizę możliwości uczenia się programowania na przykładzie narzędzi Copilot i ChatGPT. Wskazano, że nauczanie programowania powinno odbywać się za pomocą narzędzi AI zintegrowanych ze środowiskiem programistycznym Visual Studio Code. W podsumowaniu stwierdzono, że wspomaganie uczenia się programowania za pomocą AI ma zarówno walory edukacyjne, jak i ograniczenia.

Pobrania

Opublikowane

2024-12-07

Jak cytować

Szabłowski, S. (2024). Zastosowanie sztucznej inteligencji w uczeniu się programowania. Dydaktyka Informatyki, 19, 173–185. https://doi.org/10.15584/di.2024.19.14

Numer

Dział

TIK A EDUKACJA