Zastosowanie sztucznej inteligencji w uczeniu się programowania
DOI:
https://doi.org/10.15584/di.2024.19.14Słowa kluczowe:
sztuczna inteligencja, programowanie, Copilot, ChatGPTAbstrakt
W opracowaniu dokonano przeglądu wybranych narzędzi sztucznej inteligencji wspomagających programowanie. Wyjaśniono podstawowe pojęcia niezbędne do zastosowania AI w edukacji informatycznej. Przeprowadzono analizę możliwości uczenia się programowania na przykładzie narzędzi Copilot i ChatGPT. Wskazano, że nauczanie programowania powinno odbywać się za pomocą narzędzi AI zintegrowanych ze środowiskiem programistycznym Visual Studio Code. W podsumowaniu stwierdzono, że wspomaganie uczenia się programowania za pomocą AI ma zarówno walory edukacyjne, jak i ograniczenia.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2024 Dydaktyka Informatyki
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.