Zapotrzebowanie rynku pracy na informatyków a praktyka dydaktyczna
DOI:
https://doi.org/10.15584/di.2017.12.4Słowa kluczowe:
informatyk, rynek pracy, edukacjaAbstrakt
W artykule poruszono problemy związane z zapotrzebowaniem rynku pracy na informaty-ków i metody kształcenia tychże w polskim systemie oświaty. Przeanalizowano aktualne i przewi-dywane zapotrzebowanie na informatyków na europejskim i polskim rynku pracy. Porównano kwalifikacje, jakich pożądają pracodawcy od przyszłych informatyków z ofertą dydaktyczną szkół. Wskazano na problemy związane z koniecznością przyswojenia sobie przez przyszłych informatyków trudnej, specjalistycznej wiedzy i koniecznymi do tego celu odpowiednimi predys-pozycjami intelektualnymi, którymi powinni się oni cechować. Omówiono systemy rekrutacji oraz wynagradzania informatyków w firmach IT, dużych korporacjach, prywatnych i państwowych firmach oraz w administracji rządowej i samorządowej. Oceniono wzajemne relacje wynikające z zapotrzebowania na profesjonalnych informatyków a realiami praktyki edukacyjnej.Pobrania
Opublikowane
2017-12-15
Jak cytować
Iskierka, S., Krzemiński, J., & Weżgowiec, Z. (2017). Zapotrzebowanie rynku pracy na informatyków a praktyka dydaktyczna. Dydaktyka Informatyki, 12, 33–42. https://doi.org/10.15584/di.2017.12.4
Numer
Dział
TIK A SPOŁECZEŃSTWO