Motywy podjęcia studiów przez absolwentów szkół średnich w Polsce i Słowacji – w świetle badań porównawczych

Autor

  • Waldemar Lib Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Zakład Dydaktyki Ogólnej i Systemów Edukacyjnych
  • JÁN STEBILA Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystricy, Fakulta prírodných vied, Katedra techniky a technológií, Slovenská republika

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.6

Słowa kluczowe:

studia, motywy wyboru studiów, badania porównawcze

Abstrakt

W artykule zostały przedstawione wyniki badań porównawczych dotyczących wybranych motywów podjęcia studiów przez absolwentów szkół średnich w Polsce i Słowacji na przykładzie Uniwersytetu Mateja Bela w Bańskiej Bystrzycy oraz Uniwersytetu Rzeszowskiego. W badaniach zostały wzięte pod uwagę różne aspekty, takie jak: zainteresowanie kierunkiem studiów, zaintere-sowania własne, jakości życia po ukończeniu studiów, otrzymanie dobrej pracy po studiach, przymus otoczenia oraz chęć zachowania młodości.

Opublikowane

2017-12-15

Jak cytować

Lib, W., & STEBILA, J. (2017). Motywy podjęcia studiów przez absolwentów szkół średnich w Polsce i Słowacji – w świetle badań porównawczych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 56–64. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.6

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION