Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej wobec współczesnych przemian oświatowych

Autor

  • URSZULA ORDON Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, Wydział Pedagogiczny, Instytut Edukacji Przedszkolnej i Szkolnej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.15

Słowa kluczowe:

nauczyciel, szkoła, edukacja wczesnoszkolna, zmiana, trudności i problemy zawodowe, wizerunek, funkcje i zadania

Abstrakt

Zawód nauczycielski poddawany jest ustawicznej ocenie, stając się przedmiotem wielu analiz, dyskusji, a nawet sporów naukowych. Zmieniające się wymogi formułowane wobec współczesnego nauczyciela pozwalają dywagować na temat: Jaki jest, a jaki powinien być nauczyciel XXI w.? Kwestie dotyczące wizerunku, zadań i powinności współczesnego nauczyciela rodzą nowe pytania, wątpliwości, jak również wskazują, iż współczesny nauczyciel powinien być przede wszystkim profesjonalistą, stawać się osobą otwartą na problemy, o charakterze społecznym i edukacyjnym. Istotne jest również pytanie o stosunek nauczycieli do dokonujących się przeobrażeń, a także rodzaj trudności wynikających z nowych wyzwań edukacyjnych.

Pobrania

Opublikowane

2017-12-15

Jak cytować

ORDON, U. (2017). Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej wobec współczesnych przemian oświatowych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 117–124. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.15

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >>