Postrzeganie rzeczywistości a postawy twórcze graczy komputerowych i osób niegrających
Słowa kluczowe:
twórczość, gra komputerowa, multimedia, komputerAbstrakt
Pojęcie „twórczość” jest trudne do dokładnego określenia. Aby można było zdefiniować twórczość, należy podjąć próbę zrozumienia procesu twórczego. Dodatkowym problemem jest indywidualne i różnorodne rozumienie twórczości i procesu twórczego. Wielu uczonych próbowało na swój sposób definiować to pojęcie. Wydaje się, że najtrafniej omawiane pojęcie można określić jako świadomą działalność prowadzącą do tworzenia nowych i oryginalnych przedmiotów materialnych. Taka definicja pojęcia jednak nie w pełni oddaje jego złożoność. Każdy jest zdolny do tworzenia, problem polega jednak na tym, że niekiedy zanika potrzeba bycia taką osobą. Niekiedy bowiem wymaga się od nas umiejętności odtwórczych, zaleca się nam naśladowanie innych. Może tak być zarówno w szkole, gdzie system nauki uczy schematycznego działania, jak i w miejscu pracy, gdzie twórczość niekiedy ma mniejsze znaczenie, a liczy się naśladowanie i szablonowe postępowanie. Dodatkowo dostęp do mediów i multimediów sprawia, że często wygodniej jest być osobą odtwórczą. Interesujące wydaje się zagadnienie: jak multimedialne programy komputerowe i ich treści wpływają na kształtowanie postaw twórczych. W szczególności – wobec dużej popularności gier komputerowych – ciekawe wydaje się, na ile udział dzieci i młodzieży w grach komputerowych wpływa na ich postawy twórcze.Pobrania
Opublikowane
2013-12-15
Jak cytować
NOGA, H. (2013). Postrzeganie rzeczywistości a postawy twórcze graczy komputerowych i osób niegrających. Journal of Education, Technology and Computer Science, 8(2), 79–85. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6744
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACYJNE W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM
Licencja
Prawa autorskie (c) 2013 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.