Wykorzystanie e-learningu w czeskim systemie szkolnictwa wyższego
DOI:
https://doi.org/2080-9069Słowa kluczowe:
Deklaracja Bolońska, szkolnictwo wyższe, zdalne nauczanie, teoria kształcenia, technologia informacyjna, technologia komunikacyjnaAbstrakt
W ciągu ostatnich lat zdalne nauczanie stało się integralnym komponentem systemu nauczania w czeskim systemie szkolnictwa wyŜszego. Wprowadzenie tego trybu nauczania-uczenia się spowodowało pojawienie się wielu problemów, które doprowadziły do sformułowania nowych hipotez badawczych. Do najwaŜniejszych naleŜą te, które dotyczą wpływu e-learningu na jakość kształcenia, poszukiwania efektywnych sposobów motywowania studentów do rozwoju konkretnych kompetencji. Istnieje wiele czynników zewnętrznych, jak i wewnętrznych, które potencjalnie mogą mieć mniejszy lub większy wpływ na proces nauczania- uczenia się. Wysoce poŜądane jest, aby je zidentyfikować, poddać gruntownej analizie i opisać. Pozwoli to na określenie, czy e-learning ma pozytywny wpływ na rozwój wiadomości i umiejętności, czy moŜe to jedynie modowy trend.Opublikowane
2012-12-15
Jak cytować
KLEMENT, M., DOSTÁL, J., & CHRÁSKA, M. (2012). Wykorzystanie e-learningu w czeskim systemie szkolnictwa wyższego. Journal of Education, Technology and Computer Science, (2), 89–103. https://doi.org/2080-9069
Numer
Dział
SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION