Wykorzystanie e-learningu w czeskim systemie szkolnictwa wyższego
Słowa kluczowe:
Deklaracja Bolońska, szkolnictwo wyższe, zdalne nauczanie, teoria kształcenia, technologia informacyjna, technologia komunikacyjnaAbstrakt
W ciągu ostatnich lat zdalne nauczanie stało się integralnym komponentem systemu nauczania w czeskim systemie szkolnictwa wyŜszego. Wprowadzenie tego trybu nauczania-uczenia się spowodowało pojawienie się wielu problemów, które doprowadziły do sformułowania nowych hipotez badawczych. Do najwaŜniejszych naleŜą te, które dotyczą wpływu e-learningu na jakość kształcenia, poszukiwania efektywnych sposobów motywowania studentów do rozwoju konkretnych kompetencji. Istnieje wiele czynników zewnętrznych, jak i wewnętrznych, które potencjalnie mogą mieć mniejszy lub większy wpływ na proces nauczania- uczenia się. Wysoce poŜądane jest, aby je zidentyfikować, poddać gruntownej analizie i opisać. Pozwoli to na określenie, czy e-learning ma pozytywny wpływ na rozwój wiadomości i umiejętności, czy moŜe to jedynie modowy trend.Pobrania
Opublikowane
2012-12-15
Jak cytować
KLEMENT, M., DOSTÁL, J., & CHRÁSKA, M. (2012). Wykorzystanie e-learningu w czeskim systemie szkolnictwa wyższego. Journal of Education, Technology and Computer Science, 6(2), 89–103. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6901
Numer
Dział
TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ TECHNOLOGII INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNYCH
Licencja
Prawa autorskie (c) 2012 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.