Szkolne serwisy internetowe w obszarze transformacji społeczeństwa informacyjnego
Słowa kluczowe:
społeczeństwo informacyjne, szkolny serwis informacyjny, Strategia LizbońskaAbstrakt
Idea budowy europejskiego społeczeństwa informacyjnego została ujęta w projekcie Strategii Lizbońskiej. Strategia ta określa szczególny wpływ reform sfery edukacji na rozwój społeczeństwa informacyjnego. Problematyka pożądanych zmian w edukacji została uszczegółowiona w badaniach własnych do diagnozy treści szkolnych serwisów informacyjnych na obszarze Zagłębia Dąbrowskiego. Wyniki badań są ewaluacją serwisów WWW w postaci rankingu ukazującego zaangażowanie szkół w realizację idei Strategii Lizbońskiej. Szkolne serwisy informacyjne w badanym regionie spełniają zaledwie podstawowe założenia przyjętej strategii. Wymagają dalszej pracy i rozwoju w celu pełniejszego przystosowania ich do wyzwań stawianych współczesnym społeczeństwom informacyjnym.Pobrania
Opublikowane
2011-12-15
Jak cytować
JANCZYK, J. (2011). Szkolne serwisy internetowe w obszarze transformacji społeczeństwa informacyjnego. Journal of Education, Technology and Computer Science, 4(2), 33–38. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6986
Numer
Dział
ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2011 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.