Znaczenie multimedialnych programów komputerowych w działalności poradni pedagogiczno-psychologicznej

Autor

  • Janusz JANCZYK Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska
  • Antoni SZNIRCH Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska

Słowa kluczowe:

dysleksja, multimedialne programy komputerowe, poradnia psychologiczno-pedagogiczna

Abstrakt

W transformacji społecznej ostatnich dwudziestu lat nieco poza głównym nurtem zmian wyznaczono miejsce i określono rolę komputera w kształceniu specjalnym. Deskrypcja zalet, ale także ograniczeń i zagrożeń dla tego typu kształcenia stała się wymogiem zmieniających się czasów. W tym aspekcie badania diagnostyczne przeprowadzone w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej objęły problematykę wykorzystania multimedialnych programów edukacyjnych w pracy z dzieckiem dyslektycznym. Określono wpływ i moŜliwości tego typu oprogramowania na efekty terapeutyczne w przezwyciężaniu dysleksji

Pobrania

Opublikowane

2011-06-30

Jak cytować

JANCZYK, J., & SZNIRCH, A. (2011). Znaczenie multimedialnych programów komputerowych w działalności poradni pedagogiczno-psychologicznej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 3(1), 284–289. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/7056