Poszerzona przestrzeń społeczna Internetu w działalności edukacyjnej gimnazjalistów

Autor

  • JANUSZ JANCZYK Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska

Słowa kluczowe:

przestrzeń społeczna, Internet, edukacja gimnazjalna

Abstrakt

Internet, zwłaszcza w wersji Web 2.0, w szczególny sposób poszerzył przestrzeń społeczną. Dla badacza zmian społecznych interesujące jest dorastanie społeczeństwa do nowych przestrzeni społecznych, bardziej niż asymilacja już ukształtowanej społecznie, dojrzałej części społeczeństwa. W tym zakresie dokonano analizy raportów z badań głównych instytucji sondażowych w Polsce i przeprowadzono badania własne w regionie Zagłębia Dąbrowskiego, którego populacja wynosi ok. 500 tys. mieszkańców. W badaniach własnych zwrócono szczególną uwagę na edukacyjne znaczenie Internetu dla pokolenia nastolatków. Wyniki badań własnych są zbieżne w znakomitej większości z tymi publikowanymi w raportach CBOS i OBOP, ale charakteryzują się większą dokładnością w kwestii edukacyjnych zastosowań Internetu.

Pobrania

Opublikowane

2010-12-15

Jak cytować

JANCZYK, J. (2010). Poszerzona przestrzeń społeczna Internetu w działalności edukacyjnej gimnazjalistów. Journal of Education, Technology and Computer Science, 2(2), 189–194. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/7100

Numer

Dział

WIRTUALNE SYSTEMY EDUKACYJNE