Poszerzona przestrzeń społeczna Internetu w działalności edukacyjnej gimnazjalistów
Słowa kluczowe:
przestrzeń społeczna, Internet, edukacja gimnazjalnaAbstrakt
Internet, zwłaszcza w wersji Web 2.0, w szczególny sposób poszerzył przestrzeń społeczną. Dla badacza zmian społecznych interesujące jest dorastanie społeczeństwa do nowych przestrzeni społecznych, bardziej niż asymilacja już ukształtowanej społecznie, dojrzałej części społeczeństwa. W tym zakresie dokonano analizy raportów z badań głównych instytucji sondażowych w Polsce i przeprowadzono badania własne w regionie Zagłębia Dąbrowskiego, którego populacja wynosi ok. 500 tys. mieszkańców. W badaniach własnych zwrócono szczególną uwagę na edukacyjne znaczenie Internetu dla pokolenia nastolatków. Wyniki badań własnych są zbieżne w znakomitej większości z tymi publikowanymi w raportach CBOS i OBOP, ale charakteryzują się większą dokładnością w kwestii edukacyjnych zastosowań Internetu.Pobrania
Opublikowane
2010-12-15
Jak cytować
JANCZYK, J. (2010). Poszerzona przestrzeń społeczna Internetu w działalności edukacyjnej gimnazjalistów. Journal of Education, Technology and Computer Science, 2(2), 189–194. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/7100
Numer
Dział
WIRTUALNE SYSTEMY EDUKACYJNE
Licencja
Prawa autorskie (c) 2010 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.