Przygotowanie informatyczne gimnazjalistów w regionie Zagłębia Dąbrowskiego – wnioski z badań
Słowa kluczowe:
edukacja informatyczna, Internet w edukacjiAbstrakt
Informatyka, a zwłaszcza jej zastosowania zyskują coraz większe znaczenie dla życia współczesnych społeczeństw, a te najbardziej rozwinięte określa się mianem informacyjnych. W zinstytucjonalizowanej edukacji szkolnej w Polsce przedmioty informatyczne zaistniały kilkanaście lat temu. Interesującym obszarem badawczym okazał się zakres przygotowania informatycznego wśród uczniów, którzy ukończyli kształcenie na poziomie gimnazjum. Wybrano do badań region Zagłębia Dąbrowskiego i przeprowadzono test wiadomości z informatyki dla losowo wybranej próby reprezentatywnej absolwentów gimnazjów. Wyniki statystycznego opracowania przeprowadzonych testów wiadomości z informatyki prezentują znikome lub umiarkowane przygotowanie informatyczne absolwentów gimnazjów w regionie Zagłębia Dąbrowskiego. Pomimo powszechności Internetu wśród respondentów badana warstwa pojęciowa dziedziny informatyki jest obszarem wiedzy najsłabiej opanowanym przez uczniów.Pobrania
Opublikowane
2010-12-15
Jak cytować
JANCZYK, J., & SZNIRCH, A. (2010). Przygotowanie informatyczne gimnazjalistów w regionie
Zagłębia Dąbrowskiego – wnioski z badań. Journal of Education, Technology and Computer Science, 2(2), 63–67. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/7082
Numer
Dział
EDUKACJA INFORMATYCZNO-INFORMACYJNA
Licencja
Prawa autorskie (c) 2010 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.