Zajęcia techniczne i edukacja plastyczna w opiniach nauczycieli wychowania przedszkolnego – wybrane zagadnienia

Authors

  • EWA PIWOWARSKA Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, Wydział Pedagogiczny, Instytut Edukacji Przedszkolnej i Szkolnej, Polska
  • URSZULA ORDON Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, Wydział Pedagogiczny, Instytut Edukacji Przedszkolnej i Szkolnej, Polska
  • JÓZEF ZENTKO Katolicki Uniwersytet w Rużomberku, Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky, Słowacja

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.56

Keywords:

teacher, arts and crafts classes, fine art classes, preschool education

Abstract

One of many tasks of a preschool is to create educational situations that develop children’s aesthetic sensitivity and prepare them to use technique. The noticed problem of slight differences perceived by teachers between fine art and arts & crafts classes became the reason for this research. Analysis of the questions of the survey allowed to define the subject, level and determinants of the differences perceived, by teachers between fine art and arts & crafts classes teacher, arts and crafts classes, fine art classes, preschool education.

Published

2018-12-15

How to Cite

PIWOWARSKA, E., ORDON, U., & ZENTKO, J. (2018). Zajęcia techniczne i edukacja plastyczna w opiniach nauczycieli wychowania przedszkolnego – wybrane zagadnienia. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 385–390. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.56

Issue

Section

SELECTED PROBLEMS OF TEACHAR EDUCATION

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>